Jak zorganizować akcję promocyjną?

Jak zorganizować akcję promocyjną?

promocjaMożemy prowadzić wiele działań reklamowych, zarówno wykorzystując potencjał internetu, jak i tradycyjnych kanałów komunikacji. Nie do przecenienia jest jednak bezpośredni kontakt z Klientem i możliwość poprowadzenia z nim bezpośredniej rozmowy. Dlatego w strategii marketingowej warto przewidzieć wszelkiego rodzaju eventy, dni otwarte i inne akcje promocyjne.

Cel akcji

To jakie działania podejmiemy w celu zorganizowania wydarzenia będzie zależało bezpośrednio od jego celu. Może to być chęć pozyskania nowych Klientów, zaprezentowanie obecnym Klientom nowej gamy produktów lub usług, możemy chcieć zrobić akcję mającą na celu poprawę wizerunku firmy. Od obranego celu będzie zależało kogo zaprosimy do udziału i jak poprowadzimy całe wydarzenie. Wyjątkowo mocno można się wyróżnić prowadząc bezpłatne szkolenia branżowe. Na takie szkolenia przychodzi bardzo dużo osób, wstępnie zainteresowanych daną tematyką, co pozwala zainteresować ich swoimi produktami i usługami. Dodatkowo budujemy w ten sposób opinię swojej firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Ponadto jeśli wydarzenie będzie interesujące to uczestnicy na pewno o nim opowiedzą w swoim otoczeniu.

Reklama

Przygotowując akcję promocyjną trzeba pomyśleć o materiałach reklamowych i upominkach dla uczestników imprezy. Foldery z ofertą, ulotki, wizytówki to absolutne minimum. Przydają się też koszulki reklamowe (zaprojektuj koszulkę) dla osób prowadzących wydarzenie, słodycze reklamowe i gadżety. Wszystko to razem sprawi, że nasza firma, logo, nazwa zostaną zapamiętane.

Przedstawiciele

Nie ma nic gorszego niż prowadzenie akcji przez osoby nie związane bezpośrednio z firmą. W ten sposób traci się wyjątkową możliwość nawiązania kontaktu z Klientami. O ile ulotki czy słodycze mogą rozdawać hostessy, o tyle w czasie wydarzenia powinna się znajdować na nim odpowiednio duża grupa kompetentnych osób – przedstawicieli firmy, którzy będą mogli odpowiedzieć na pytania zainteresowanych usługami lub produktami osób.
Warto wykorzystywać maksymalny potencjał jaki mają w sobie wszelkie firmowe eventy oraz wydarzenia, w trakcie których możemy zaprezentować naszą ofertę.