Reklama bez reklamy

Reklama bez reklamy

Reklama AdWords

Zgodnie z prawem niektóre osoby obowiązuje zakaz reklamy. Dotyczy on wszystkich zawodów prawniczych, lekarzy i usługi medyczne oraz usługi związane z doradztwem podatkowym. Naruszenie zakazu może skutkować nawet utratą uprawnień do wykonywania zawodu. Dopuszczalne jest jedynie informowanie o swojej działalności bez promowania usług w jakiejkolwiek formie.

Jak promować działalność, nie łamiąc prawa?

Zakaz reklamy stawia przed specjalistami od marketingu internetowego szczególne wyzwania. Nie można skorzystać z wielu tradycyjnych form promocji. Przepisy regulują zarówno zakres informacji, których może udzielać prawnik czy lekarz, jak i formę przekazu. Jeśli chodzi o internet, to dozwolone jest tworzenie stron internetowych z podaniem najważniejszych informacji na temat usług prawnych, podatkowych lub medycznych. Niestety takich stron internetowych jest mnóstwo i trzeba się jakoś wyróżnić na ich tle.

Marketing w wyszukiwarkach

Do jednego z najczęściej wykorzystywanych sposobów należy dążenie do jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Dlatego usługi pozycjonowania wśród prawników i lekarzy są bardzo cenione. Coraz częściej stosowana jest też reklama AdWords, o ile zawiera ona ogólne informacje skierowane do osób poszukujących określonych usług i nie ma charakteru promocyjnego.

Social media

Korzystając z dobrodziejstw internetu, prawnicy i lekarze mogą tworzyć profile w mediach społecznościowych. Dzięki nim można przedstawić ofertę o charakterze informacyjnym, podobnie jak na stronie internetowej, ale też nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami lub umieszczać ciekawe materiały branżowe.

Content marketing

Bardzo popularną formą, szczególnie wśród kancelarii adwokackich, jest tworzenie bloga internetowego. Tu za pomocą marketingu treści można budować wizerunek eksperta oraz nawiązywać kontakt z czytelnikami. Na blogu można opisywać najczęściej pojawiające się problemy prawne lub medyczne, informować o nowościach w branży i podejmować wiele innych tematów. Sposobem na pozyskanie popularności w sieci może być też napisanie e-booka czy umożliwienie użytkownikom zapisanie się do newslettera, który dostarczy im ciekawe treści.